středa 9. července 2014

ZMĚNA V JÍDELNÍČKU II. - Žitný chléb

Ahoj krásky,
se založením této rubriky jsem si najednou uvědomila, kolik věcí ve svém jídelníčku jsem úplně vyřadila a nebo jsem je nahradila zdravějšími alternativami, takže pokud jde o články v tomto duchu, bude skutečně o čem povídat psát.

Dnes se podíváme, jak jsem na tom s pečivem. Musím říct, že jsem mu nikdy moc neholdovala. Bílé rohlíky v lásce zrovna dvakrát nemám, z chleba, který u nás doma vždycky jen ztvrdnul, se dělaly chlebové šišky a pokud jde o sladké pečivo, sem tam jsem si něco dopřála na svačinu ve škole. Když už jsem si z pečiva něco připravovala ráda, většinou se jednalo o nějakou celozrnnou bagetu s apetitem a k tomu kus papriky nebo rajčete.


Hodně lidí, co jsou na redukční dietě nebo vyznávají ten lepší životní styl, ze svého jídelníčku pečivo úplně vyřadila. Pro mně to také není žádný problém, obejdu se bez něho snadno, ovšem co čas od času obohatí můj jídelníček je tento žitný chleba. Kupuji ho v Kauflandua a dostala jsem se k němu přes svoji babičku, která se dala na hubnutí a momentálně se pyšní s dvaceti shozenými kilogramy. Už s tím naštěstí přestala, jinak by nám z ní nezůstalo vůbec nic.


Na oko vypadá chleba lákavě, ovšem když jsem se do něj poprvé zakousla, myslela jsem si, že to sousto prostě nepozřu. Je hodně hutný a hodně špatně klouže do krku. Já jsem na něj ale vyzrála. Mažu na něj žervé nebo lučinu + obohatím ho o spoustu zeleniny, kterou k němu přikusuji a jedení je díky tomu snadnější.

Jeden plátek váží nějakých 66 g a tady jsou výživové hodnoty (na 100g):
- 199 kcal
- 5 g bílkovin
- 36 g sacharidů
- 1 g tuků
- 11 g vlákniny

A jak jste na tom vy a pečivo? Jíte? Nejíte?
Mějte se krásně!
Vaše A.

1 komentář:

  1. Ja pečivo nejem vobec, lebo mi nejak nechýba a dám prednosť iným potravinám, ale tieto žitné chlebíky mám ja rada :) Ale teraz je celkom veľkou novinkou aj bielkovinový chlebík, ktorý som ešte nejedla, ale plánujem ho vyskušať :) Predávajú ho v Tescu, netuším čo to je zač, ale vyzerá dobre :)

    OdpovědětVymazat