pondělí 16. června 2014

ZMĚNA V JÍDELNÍČKU I. - Sojové mléko Alnatura

Ahoj krásky,
jak víte, na tomhle blogu můžete najít vše, co se bude točit okolo zdravého životního stylu a dnešní článek nebude výjimkou. Rozhodla jsem se pro založení nové rubriky, která nese název ZMĚNA V JÍDELNÍČKU. Jedná se o jakési nahrazování potravin nějakými zdravějšími alternativami.

V poslední době se mezi všemi, kteří preferují #healthy #fitness nebo #lifestyle rozmohlo sojové mléko, alespoň jsem si toho všimla, že téměř všichni ho zařadili do svého jídelníčku a to buď v tekuté podobě, nebo z něj dělají různé pokrmy. Hodně dlouho jsem přemýšlela, jestli ho taky vyzkoušet. Zatím se mi podařilo odolávat, až do té doby, než jsem si dlouho prohlížela regál v DM drogerii se všemi zdravými dobrotami a náhle si moji pozornost získalo právě ono sojové mléko. Bez dlouhého rozmýšlení jsem vzala dva balíky (v tu chvíli mě ani nenapadlo, že možná kupuji zajíce v pytli) a namířila si to k pokladně.


Když jsem dojela domů, okamžitě jsem mléko musela vyzkoušet. Po prvním ochutnání jsem si řekla, že chuť tedy nic moc. Na podruhé už to nebylo tak špatné a další dny jsem si ho dávala do kávy (většinou jsem si do ní dala společně s mlékem trochu cukru, teď to ale nebyla potřeba) a s radostí z ní dělala mé milované ovesné kaše.

I když je o něco dražší než klasické polotučné mléko, i tak jsem ho zařadila do svého jídelníčku a běžně ho používám.

Pokud by někoho zajímaly výživové hodnoty (na 100 ml mléka), tady jsou:
- 42,54 kcal (178 kJ)
- 3 g bílkovin
- 2 g sacharidů
- 1,8 g tuku
- 120 mg vápníku 

Za sebe bych sojové mléko rozhodně doporučila, jen bude nejspíš třeba mu přijít na chuť :)
Používáte sojové mléko? Jaký názor máte?
Mějte se krásně!
Vaše A.

2 komentáře: